Eğitimler
SAAT |
1. GÜN 06.01.2025 Pazartesi |
11:00 10:40
|
Nöropazarlamanın Tanımı ve Tarihçesi |
Eğitmen: Dr. Öğretim Üyesi Özgün Arda Kuş (Üsküdar Üniversitesi) |
|
Eğitim İçeriği: Nöropazarlama kavramının detaylı şekilde aktarılması ve nöropazarlamanın tarihçesi hakkında bilgi verilmesi planlanmıştır. |
|
12:00 12:40 |
Geleneksel Pazarlama İle Nöropazarlamanın Farkları |
Eğitmen: Prof. Dr. Yalçın Kırdar (Beykent Üniversitesi) |
|
Eğitim İçeriği: Nöropazarlama ile geleneksel pazarlamanın farklarının detaylı şekilde aktarılması planlanmaktadır. |
|
13:00 13:40 |
Beynin Pazarlama Açısından Önemi |
Eğitmen: Doç. Dr. Nil Çokluk (Hatay Mustafa Kemal Üniversitesi) |
|
Eğitim İçeriği: Beynin nasıl çalıştığını ve pazarlama stratejilerinin bu bilgileri nasıl kullanabileceğini öğretmeyi amaçlamaktadır. |
|
13:40 14:30 |
Öğle Yemeği |
14:30 15:10
|
Temel Sinirbilim Kavramları |
Eğitmen: Lab. Uzm. Tayfun Gözler (Üsküdar Üniversitesi) |
|
Eğitim İçeriği: Sinir sisteminin yapı ve işleyişini, temel sinirbilim kavramlarını ve bu bilgilerin davranış, duygu ve biliş üzerindeki etkilerinin aktarılması hedeflemektedir. |
|
15:30 16:10 |
Sinirbilim ve Nöropazarlama İlişkisi |
Eğitmen: Lab. Uzm. Tayfun Gözler (Üsküdar Üniversitesi) |
|
Eğitim İçeriği: Sinirbilimin temel prensiplerini nöropazarlama bağlamında inceleyerek, beyin fonksiyonlarının tüketici davranışları üzerindeki etkilerini öğretmeyi amaçlamaktadır. |
|
16:30 17:10 |
Nöropazarlama ve Kitle İletişimi; Popüler Olanı Tüketmek |
Eğitmen: Prof. Dr. Emine Yavaşgel (İstanbul Üniversitesi) |
|
Eğitim İçeriği: Kitle iletişimi kavramı ve tüketim kültürü ilişkisi ve nöropazarlamanın tüketim kültürüne olan etkileri irdelenecektir. |
SAAT/GÜN |
2. GÜN 07.01.2025 Salı |
10:00 -10:40 |
Tüketici Motivasyonu ve Duygusal Tepkiler |
Eğitmen: Doç. Dr. Mevlüde Nur Erdem (Ondokuz Mayıs Üniversitesi) |
|
Eğitim İçeriği: Tüketici davranışlarını şekillendiren motivasyonel faktörler ve duygusal tepkilerin nörobilimsel temellerini inceleyerek, bu bilgilerin pazarlama stratejilerine nasıl entegre edilebileceğini öğretmeyi amaçlamaktadır. |
|
11:00 -11:40 |
Bilinçaltı Etkiler ve Alışveriş Davranışları |
Eğitmen: Doç. Dr. Mevlüde Nur Erdem (Ondokuz Mayıs Üniversitesi) |
|
Eğitim İçeriği: Bilinçaltı süreçlerin tüketici kararlarını nasıl etkilediğini anlamayı ve bu bilgileri pazarlama stratejilerine entegre ederek alışveriş davranışlarını optimize etmeyi amaçlamaktadır. |
|
12:00 -12:40 |
Tüketim Toplumu ve Nöropazarlama |
Eğitmen: Doç. Dr. Özge Uğurlu Akbaş (Üsküdar Üniversitesi) |
|
Eğitim İçeriği: Tüketim toplumu kavramı ve bu kavramın alışveriş alışkanlıklarımıza etkisi, nöropazarlama disiplini açısından ele alınacaktır. |
|
12:40 -13:30 |
Öğle Yemeği |
13:30 -14:10 |
Marka Algısı ve Nöropazarlama |
Eğitmen: Doç. Dr. Özge Uğurlu Akbaş (Üsküdar Üniversitesi) |
|
Eğitim İçeriği: Marka kavramı detaylı olarak irdelenecek olup, nöropazarlamanın markalar üzerindeki etkisi örnekler üzerinden tartışılacaktır. |
|
14:30 -15:10 |
Nöropazarlama ve Etik |
Eğitmen: Dr. Öğretim Üyesi Sevgi Sadedil (Aydın Adnan Menderes Üniversitesi) |
|
Eğitim İçeriği: Nöropazarlama yöntemleriyle toplanan verilerin etik kullanımı ele alınarak, katılımcıların bu konudaki farkındalığı artırmayı amaçlamaktadır. |
|
15:30 -16:10 |
Nöropazarlamada Tüketici Gizliliği ve Veri Kullanımı |
Eğitmen: Dr. Öğretim Üyesi Sevgi Sadedil (Aydın Adnan Menderes Üniversitesi) |
|
Eğitim İçeriği: Nöropazarlama yöntemleriyle toplanan verilerin tüketici gizliliği, yasal düzenlemeler ve bu alanın ticari uygulamalarındaki etkilerini ele alınacaktır. |
SAAT/GÜN |
3. GÜN 08.01.2025 Çarşamba |
10:00 -10:40 |
Göz Takibi (Eyetracking) |
Eğitmen: Doç. Dr. Behiç Alp Aytekin (Aydın Adnan Menderes Üniversitesi) |
|
Eğitim İçeriği: Göz takibi yöntemlerinin tanımı ve önemini, temel prensiplerini, farklı tekniklerini ve uygulama alanlarını içerir. Öğrenciler, göz hareketlerinin ölçümü için kullanılan araçları ve yazılımları öğrenir, veri analizi ve yorumlama becerilerini geliştirecektir. |
|
11:00 -11:40 |
Yüz İfade Tanımlama (Face Coding) |
Eğitmen: Doç. Dr. Behiç Alp Aytekin (Aydın Adnan Menderes Üniversitesi) |
|
Eğitim İçeriği: Yüz ifadelerinin analizi ve kodlanmasının temellerini, kullanılan yöntemleri ve araçları kapsar. Öğrenciler, yüz ifadelerinin duygusal durumları nasıl yansıttığını öğrenirken, bu ifadelerin sınıflandırılması ve yorumlanması üzerine pratik yaptırılacaktır. |
|
12:00 -12:40 |
Galvanik Deri Tepki (GSR) |
Eğitmen: Doç. Dr. Behiç Alp Aytekin (Aydın Adnan Menderes Üniversitesi) |
|
Eğitim İçeriği: GSR’nın tanımı ve temel prensiplerini, uygulama alanlarını, tekniklerini ve ölçüm yöntemlerini kapsar. Ayrıca, elde edilen verilerin analizi ve yorumlanması, uygulama örneklerine değinilecektir. |
|
12:40 -13:30 |
Öğle Yemeği |
13:30 -14:10 |
Elektroensefalografi (EEG) |
Eğitmen: Öğr. Gör. Kılınç Orhan Erdemir (Üsküdar Üniversitesi) |
|
Eğitim İçeriği: Elektroensefalografi (EEG) yönteminin ne olduğu ve nöropazarlama çalışmalarında Elektroensefalografi (EEG) nasıl kullanıldığı ve çeşitli örnekler katılımcılara aktarılacaktır. |
|
14:30 -15:10 |
Fonksiyonel Manyetik Rezonans Görüntüleme (FMRI) |
Eğitmen: Öğr. Gör. Kılınç Orhan Erdemir (Üsküdar Üniversitesi) |
|
Eğitim İçeriği: Fonksiyonel Manyetik Rezonans Görüntüleme (FMRI) yönteminin ne olduğu ve nöropazarlama çalışmalarında Fonksiyonel Manyetik Rezonans Görüntüleme (FMRI) nasıl kullanıldığı ve çeşitli örnekler katılımcılara aktarılacaktır. |
|
15:30 -16:10 |
Örtük Çağrışım Testi |
Eğitmen: Dr. Öğretim Üyesi Özgün Arda Kuş (Üsküdar Üniversitesi) |
|
Eğitim İçeriği: Örtük Çağrışım Testi hakkında bilgilendirme yapılarak nöropazarlama alanında kullanımı hakkında katılımcılar bilgilendirilecektir. |
SAAT/GÜN |
4. GÜN 09.01.2025 Perşembe |
11:00 -11:40 |
Nöropazarlama Alanında Reklam ve Pazarlama Kampanyaları |
Eğitmen: Prof. Dr. Özgül Dağlı (Üsküdar Üniversitesi) |
|
Eğitim İçeriği: Nöropazarlama tekniklerinin reklam ve pazarlama stratejilerine nasıl entegre edileceğini, bu yöntemlerin tüketici davranışlarını nasıl etkilediğini ve kampanya etkinliğini nasıl artırabileceğini kapsamlı bir şekilde incelemeyi amaçlamaktadır. |
|
12:00 -12:40 |
Nöropazarlama Alanında Satış Stratejileri ve Müşteri Deneyimi |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Prof. Dr. Özgül Dağlı |
|
DERS KONUSU: Nöropazarlama alanındaki satış stratejileri ve müşteri deneyimi konularını kapsamaktadır. |
|
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Nöropazarlama ilkelerini kullanarak etkili satış stratejileri geliştirmeyi, müşteri deneyimini iyileştirmeyi ve tüketici davranışlarını anlayarak satış süreçlerini optimize etmeyi amaçlamaktadır. |
|
13:00 -13:40 |
Siyasal Beynin Çözümlenmesi |
Eğitmen: Doç. Dr. Nil Çokluk (Hatay Mustafa Kemal Üniversitesi) |
|
Eğitim İçeriği: Siyasal karar verme süreçlerini ve politik davranışları anlayabilmek için nörobilimsel yaklaşımlarla bireylerin beyin aktivitelerini analiz etmeyi hedeflemektedir. |
|
13:40 -14:30 |
Öğle Yemeği |
14:30 -15:10 |
Siyasal Beynin Çözümlenmesi |
Eğitmen: Doç. Dr. Nil Çokluk (Hatay Mustafa Kemal Üniversitesi) |
|
Eğitim İçeriği: Bilinç dışı kavramı irdelenerek siyasal söylemlerin bilinç dışında etkileri örneklerle katılımcılara aktarılacaktır. |
|
15:30 -16:10 |
Yapay Zekâ ve Derin Öğrenme |
Eğitmen: Prof. Dr. Barış Atiker (Aydın Adnan Menderes Üniversitesi) |
|
Eğitim İçeriği: Yapay zekâ teknolojilerinin nöropazarlama alanındaki uygulamalarını sunmayı amaçlamaktadır. |
SAAT/GÜN |
5. GÜN 10.01.2025 Cuma |
11:00 -11:40 |
Yenilikçi Göz Takibi Yazılımları |
Eğitmen: Prof. Dr. Barış Atiker (Aydın Adnan Menderes Üniversitesi) |
|
Eğitim İçeriği: Nöropazarlama alanındaki yenilikçi göz takibi yazılımlarını keşfederek, pazarlama stratejilerini geliştirme yollarını sunmayı amaçlamaktadır. |
|
12:00 -12:40 |
Psikofizyolojik Veri Tanımı ve Kapsamı |
Eğitmen: Uzm. Yaren Demirel (Aydın Adnan Menderes Üniversitesi) |
|
Eğitim İçeriği: Psikofizyolojik yöntemleri uygulamalı göstererek seçmenlerin algı ve davranışlarını daha derinlemesine anlamayı ve bu verilerle seçim süreçlerinin analizini geliştirmeyi amaçlamaktadır. |
|
13:00 -13:40 |
Veri Hasadı ve Analiz |
Eğitmen: Uzm. Yaren Demirel (Aydın Adnan Menderes Üniversitesi) |
|
Eğitim İçeriği: Nöropazarlama alanında veri hasadı ve analizinin nasıl yapıldığı aktarılacaktır. |
|
13:00 -14:30 |
Öğle Yemeği |
14:30 -15:10 |
Seçmen Algısının Psikofizyolojik Temelleri |
Eğitmen: Uzm. Yaren Demirel (Aydın Adnan Menderes Üniversitesi) |
|
Eğitim İçeriği: Seçmen algısının nasıl oluştuğu, bu algıya nelerin etki ettiği psikofizyolojik süreçlerle ele alınacaktır |
|
15:30 -16:10 |
Alışveriş Bağımlılığı ve Nöropazarlamanın Etik Yönü |
Eğitmen: Prof. Dr. Tayfun Uzbay (Üsküdar Üniversitesi) |
|
Eğitim İçeriği: Alışveriş bağımlılığı kavramı, söz konusu bağımlılığın zararları ve nöropazarlamanın söz konusu bağımlılık üzerindeki etkileri ve bu etkilerin etik yönünden değerlendirilmesi |